Спецпроект

Німецький національний музей покаже Нюрнберг очима Вагнера

У Німецькому національному музеї (Germanisches Nationalmuseum) в Нюрнберзі 21 лютого відкривається виставка, присвячена великому німецькому композитору і теоретику мистецтва Ріхарда Вагнера.

Про це пише dw.de.

У числі експонатів - 400-сторінкова оригінальна рукописна партитура вагнерівської опери "Нюрнберзькі мейстерзінгери", яка вважається однією з вершин творчості композитора.
контекст.

Основна відмінність експозиції полягає в тому, що вона відображає образ романтизованого в "Нюрнберзькі мейстерзінгери" міста Нюрнберга. Як зауважив в інтерв'ю журналістам директор музею Ульріх Гроссман, організатори виставки хочуть протиставити цьому романтичному образу істинний портрет Нюрнберга XIX століття - міста з розвинутою промисловістю.

 

Виставка "Вагнер - Нюрнберг - мейстерзінгери. Ріхард Вагнер і істинний Нюрнберг його часу" ("Wagner - Nürnberg - Meistersinger. Richard Wagner und das reale Nürnberg seiner Zeit") проводиться з нагоди двох дат, які відзначаються в нинішньому році  - 200-річчя з дня народження і 130-річчя з дня смерті Ріхарда Вагнера.

 

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".