Спецпроект

АНОНС: лекція архітектора з Берліну про те, як будувати музеї

В рамках паралельної лекційної програми до проекту "Динамічний музей" у Києві відбудеться лекція архітектора, співавтора архітектурного проекту знаменитого берлінського Нового музею Александера Шварца (Німеччина).

Александер Шварц розповість про історію музейної будівлі, про старі та нові підходи до архітектури музею, про те, як колекція музею визначає його архітектуру, адже "значно легше будувати для музею з колекцією, аніж для музею без колекції".

Буде розказано про низку музейних проектів, створених архітектурною компанією "Девід Чипперфілд" для  Берліна – постійно мінливого міста, а також про музейні проекти для інших країн чи інших часів – від малесеньких сучасних музеїв у пустелі Судану до реставрації знаменитої модерністської будівлі Нової галереї Міса ван дер Рое в Берліні.

Організатори заходу: Фонд Ріната Ахметова "Розвиток України" й Національний художній музей у співпраці з Goethe-Institut в Україні.

Час і місце: 25 вересня 2013 року об 11:00 в Національному художньому музеї (Київ, вул. Грушевського, 6).

У програмі: лекція, дискусія, спілкування за кавою.

Александер Шварц – берлінський архітектор, креативний директор і партнер архітектурного бюро David Chipperfield Architects Berlin. Керівник відомих музейних архітектурних проектів, зокрема, Нового музею та галереї Джеймса Саймона на Музейному острові в Берліні, музею сучасної літератури в Марбаху та музею Фолькванг в Есені. Викладає в університеті Баухауз у Веймарі.

Олеся Островська-Люта – куратор, арт-критик, керівник програм і проектів за напрямом "Культурне надбання" Фонду Ріната Ахметова.

Попередня акредитація здійснюється за електронною адресою: education@namu.kiev.ua

Дивіться інші лекції в рамках проекту "Динамічний музей":

"Рух як складова музейного простору". Лекція Дітера Богена

"Як виставляють скульптури у Луврі". Лекція Ґілема Шерфа

"Музеї у глобалізованому суспільстві". Лекція Ганса Мартіна Хінца

"Потреби та очікування публіки". Лекція Ксеркса Мазди

"Сучасні тенденції музейної справи". Лекція Давіда Лордкіпанідзе

"Куди прямують європейські музеї?". Лекція Міхаіла Ґнєдовского

Всі матеріали за темою "Скульптура"

Причини масового полисіння дітей у Чернівцях влітку 1988 року

Взятися за написання цієї статті спонукали мене публікації, у яких протягом 30 років після трагедії, що зачепила багатьох чернівчан, продовжують поширювати брехню про причини масового полисіння у Чернівцях. І найголовніше, що змусило це зробити - передчасний відхід у вічність мого колеги по роботі та товариша - Анатолія Галіна, який у часи тоталітарного режиму не побоявся піти проти системи, завдяки зусиллям якого стали відомі справжні причини полисіння у Чернівцях влітку 1988 року.

"Редактор" Василь Мудрий і його "Діло"

У списку тих, кого дуже хотіли завербувати в 1930-ті роки працівники НКВД СССР, був тодішній голова Українського національно-демократичного об'єднання – найпотужнішої західноукраїнської парламентської партії і головний редактор найстарішої української галицької газети "Діло" Василь Мудрий.

Як Роман Шухевич-"Щука" тричі березневу Тису перепливав

Роман Шухевич був чудовим плавцем, чемпіоном українських національних змагань з плавання. У нього була цивільна мрія – до 40-річчя переплести протоку Ла-Манш. Готувався, тренувався, багато плавав. Але на практиці – довелось боротись з окупантами й тричі долати Тису. Не для того, щоб втекти від відповідальності. А для того, щоб виконати свій обов'язок вояка, борця за незалежну й соборну Україну.

Яким був радянський лад? Судження історика

Деякі експерти пов'язують оптимістичні для нас перспективи в російсько-українській війні з відходом Владіміра Путіна від влади. Однак він є надто пересічною фігурою, яка не заслуговує сполученого з нею терміну "путінізм". Ми повинні усвідомити самі і переконати союзників у тому, що Російська Федерація являє собою екзистенційну загрозу для всіх народів, які потрапили в орбіту Кремля. Конкретна фігура очільника російських панівних кіл – справа другорядна. Ця країна готова порушувати встановлений світопорядок за будь-яких умов.