Околиці собору Паризької Богоматері почали чистити від свинцю

У столиці Франції навколо згорілого собору Паризької Богоматері почалися роботи з очищення території і будівлі від свинцю.

Про це повідомляє The Бабель із посиланням на The Guardian.

 
Фото: Good Look Press

Це вже друга спроба очистити територію від хімічної речовини. На початку травня поліція Парижа заявила про значне перевищення норми свинцю в ґрунті біля собору. Після від свинцю почали чистити школи навколо Нотр-Даму.

Зараз територія біля собору перекрита, а самі роботи планують закінчити 23 серпня.

Чистити собор і ґрунт будуть за допомогою розпилювачів води з миючими речовинами. Лавки та ліхтарі оброблятимуть спецгелем. Повторно також знімуть забруднені ділянки землі. Минулого разу зняли 40-сантиметровий шар ґрунту.

"Ми створюємо культуру пам’яті в Україні", - Гаяне Авакян

Інтерв’ю зі співзасновницею Платформи пам’яті "Меморіал" Гаяне Авакян для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

Перешкодити єднанню ОУН із сіоністами. "Активні заходи" кдб

На початку 1970-х років із закордонних резидентур кдб срср надійшла низка документів, у яких зверталася увага на нову тенденцію в середовищі емігрантських центрів. Йшлося про те, що оунівці і сіоністи, попри здавалося б ідеологічні та інші розбіжності, почали об’єднуватися для спільної боротьби проти політики срср. Про те, як кдб намагався перешкодити такому єднанню, розповідають розсекречені документи з архіву Служби зовнішньої розвідки України.

Полон як тінь війни

Українська історія нерозривно пов'язана з війнами й боротьбою за незалежність. В усіх цих конфліктах українці опинялися в полоні: від часів визвольних змагань початку ХХ століття до сучасної війни проти Росії. Тема полону є не лише правовою чи військовою проблемою, а й історико-культурним дзеркалом епохи: вона відображає стан гуманістичних цінностей, культуру дотримання міжнародних норм і характер політичних режимів.

Тімоті Снайдер: Глобальна ініціатива у пошуках історичної правди

"Історія не є воюючою стороною. Завдання будь-якої серйозної історії, включно з таким проєктом як цей, — дійти до правди. А правда завжди цікавіша за міф. Правда демократична в той спосіб, у який міф бути не може, бо міф вимагає покори, міф вимагає відсутності сумнівів. Історична правда нагадує нам, що життя — це не стільки впевненість у чомусь хибному, скільки постійно зростаюче знання про різні речі, які можуть бути правдивими. Тому я не сумніваюся, що наприкінці цього проєкту люди в Україні і по всьому світі, будуть набагато краще підготовлені до боротьби з російською пропагандою, ніж зараз".