Спецпроект

У Горлівці під загрозою найбільша колекція картин Реріха

Міжнародний Центр Реріхів та Міжнародний комітет зі збереження спадщини Реріхів закликали президента України Петра Порошенка "зробити все можливе", щоб не допустити руйнування художнього музею в місті Горлівка.

Про це повідомляє Культпростір.

Реріхівці (громадська організація з головним офісом у Москві) нагадують, що в Горлівці в результаті застосування важких видів озброєння відбулися значні руйнування міської інфраструктури.

Горлівський художній музей створений у 1959 році. В ньому зберігається найбільша колекція картин Миколи Реріха: двадцять вісім творів (періоду з 1893-го по 1916-й). У музеї також є шедеври І.Айвазовського, К.Маковского, Г.М'ясоєдова, К.Сомова, А.Бенуа.

 Микола Реріх, "Старий Псков"

Представлена ​​колекція видатних українських майстрів: М.Пимоненка, В.Орловський, Т.Яблонської, В.Зарецького, С.Шишко, М.Дерегуса.

Перлина горлівського зібрання - роботи геніального українського живописця Миколи Глущенка (картини відображають творчий період середини ХХ століття).

Міністерство культури зв'язалося з представниками Горлівського художнього музею (ГХМ), повідомляє видання.

"Ні наше, ні силові відомства, на жаль, не можуть повністю забезпечити охорону культурної спадщини на територіях, тимчасово контрольованих незаконними збройними формуваннями", - зазначила заступник міністра культури Олеся Островська.

За словами замміністра, наразі визначено схему взаємодії з питань ГХМ між Національною гвардією України і місцевими органами влади. Також Міністерством культури розроблено схеми оперативного інформування та необхідних дій на випадок "ускладнення обстановки".

 "Могила вікінга"

"Були направлені листи-інструкції ... проходить постійне інформування в телефонному режимі щодо здійснення екстрених заходів для збереження культурних цінностей, - повідомила Островська. - Постійно проводиться моніторинг ситуації".

Урядовець наголосила, що управління культури Луганської та Донецької обласних держадміністрацій повідомили про закриття музеїв на час проведення антитерористичної операції в окупованих частинах двох областей.

Як відомо, Горлівка є одним із найважливіших опорних пунктів російських терористів, в місті - значна кількість російських терористів. Представники антитерористичних сил України заявили про повне оточення Горлівки.

Нагадаємо, у лютому 2014 року фондосховища Українського дому в Києві були пограбовані. Сталося це після того, як будівлю захопили захопили Внутрішні війська МВС.

У січні 2014 року, після початку протистоянь на вулиці Грушевського, київські музейники закликали міліцію і громадян не завдати шкоди Національному художньому музею (НХМУ), який розташований поруч із епіцентром масових протестів на вулиці Грушевського.

В музеї, який розташовувався у близькому тилу лав ВВ і "Беркута", було введено спеціальний режим зберігання експонатів, до 15 березня музей не працював. Під час "битви на Грушевського" будівля й експонати НХМУ не постраждали.

Пам’ять про Голокост як зброя гібридної війни

Однією з цілей російського вторгнення було проголошено "денацифікацію України" – ліквідацію "режиму, який глорифікує нацистських поплічників", що автоматично означає співвідповідальність за Голокост. Надалі трагедії сучасної війни почнуть затьмарювати у пам'яті людей трагедії ХХ сторіччя. Це призведе до абсолютно іншого виміру конкуренції пам'ятей, яка до цього обмежувалася жертвами тоталітарних режимів минулого.

Останні дні і смерть Міхновського

Вранці 4 травня 1924 року 4-річний син Володимира Шемета – Ждан – вийшов у садок свого дому. Там дитина першою побачила, на старій яблуні, повішаним майже двометрове тіло гостя свого батька – Миколу Міхновського. Згодом Ждан розповість Роману Ковалю, що батько знайшов у кишені покійного записку: "Волію вмерти власною смертю!"

Останнє інтерв'ю мисткині Людмили Симикіної

Через мою майстерню пройшли всі дисиденти. Всім шилась свита. Я знала всі біографії. Я їх втішала, жаліла. Я знімала ту напругу психічного тиску, одягали новий одяг, знімали той, що вони мали, і вони відважно носили це. Я мріяла про іншу державу, про інший устрій. А одяг шився для цієї мрії. Ось сутність моя була в 1960-ті роки.

На могилі Алли Горської

2 грудня 1970 року на Київщині виявили тіло жорстоко вбитої Алли Горської. Поховали художницю у Києві на Берковецькому кладовищі. Її похорон перетворився в акт громадянського спротиву. Публікуємо текст Євгена Сверстюка, який він написав після смерті Алли Горської. Сверстюк виголосив його на похороні, згодом прощальне слово надрукували у пресі та поширили на Заході.