Комуніста на "Порше" не пустили в Литву за серп і молот. ФОТО

Литовські прикордонники не пропустили в країну Porsche 996 з білоруськими номерами. Причиною стало те, що машина була прикрашена радянською символікою - на червоному капоті зображені жовтий серп, молот і зірка.

Про це повідомляє "Хартыя-97" з посиланням на delfi.lt.

Документи 26-річного господаря машини, який намагався перетнути білорусько-литовський кордон на КПП "Лаворішкес", були в порядку.

У Литві заборонено публічно демонструвати радянську і нацистську символіку, тому прикордонники повідомили білорусу, що його машина не може потрапити на територію країни.

Білоруському комуністу запропонували продовжити подорож пішки або на автобусі. Чоловік відмовився, тому йому видали відмову у в'їзді на територію країни.

Нагадаємо, демонстрація або розповсюдження радянської чи нацистської символіки в Литві карається штрафом у розмірі 500-1000 літів (180-350 доларів).

Як відомо, минулого тижня у Вільнюсі затримали ювеліра, який вивісив на своєму балконі в центрі міста прапор СРСР.

У червні цього року парламент Молдови заборонив використовувати на території країни комуністичні символи, зокрема зображення серпа і молота. 

У квітні цього року депутати Львівської міської ради вдруге ухвалили рішення про заборону використання символіки СРСР, комуністичної та нацистської символіки на території міста. У травні прокуратура відмінила цю заборону.

Тоді ж Донецька облрада роз'яснила, що червоний прапор можна використовувати 9 травня, але не вивішувати його офіційно поряд із державним.

В лютому 2011 року у Верховній Раді України було зареєстровано проект закону, який передбачає кримінальну відповідальність або штраф до 17 тисяч грн за "пропаганду, публічне схвалення тоталітарної ідеології та практики комунізму і нацизму".

У квітні 2011 року ВР підтримала скопійовану з російської постанову, яка засуджувала спроби порівняння СРСР із нацистською Німеччиною.

Буркусь: хто сторожив спокій дому Франка?

Це був не безпородний дворовий собака (хоча і в тім нічого лихого нема, навпаки, не виключено, що й таких тримали Франки, бо принаймні в певний час пес був у них не один, а справжній гуцульський вівчур, полонинський собака, чи, як іще називають, карпатська вівчарка

У секторі «проблем ідеологічної боротьби»: історики та «перебудова»

Нині це Інститут історії України, а тоді слова "Україна" в назві інституту не було. Навіть у цьому в СРСР вбачали небезпеку. Всі спілкувалися російською, лише в одному відділі, де вивчали козаччину, українською. А аспірант Діма Табачник (який потім двічі у Януковича був міністром), ідучи до курилки повз цей відділ, казав: "Цвірінькають там цією українською"

Бабин Яр: гібридні контексти Сергія Лозниці

Мабуть, головною зіркою антиукраїнського шабашу, влаштованого цього року Меморіальним центром Голокосту «Бабин Яр» на багатостраждальних кістках його жертв, став кінорежисер Сергій Лозниця зі своїм фільмом «Бабин Яр. Контекст».

Валєр Бондар. Харківський літмузей. Середовище дев'яностих

Валєр Бондарь – «гуру і навчитель» Сергія Жадана, митець, який об'єднував творчу еліту не тільки в Харкові. Саме у майстерні Бондаря в ЛітМузеї виникло українське середовище неформалів ранніх 1990-х. Його рукою з кінця вісімдесятих – початку дев’яностих карбувалась в харківському просторі графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. І у дев’яності довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалося вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище